Totaal aantal pageviews

zaterdag 2 juli 2011

ons eerste eigen huis werd gekocht!

……..op mijn 21ste ging ik een huisje kopen samen met mijn vriendin Petra…met wie ik later ben getrouwd en dat zijn we nog steeds..gelukkig!

Een huisje kopen is leuk en spannend en een prima investering…een investering is iets dat je koopt en dat in de loop der tijd meer en meer waard wordt zodat je het als je het verkoopt met winst kunt verkopen en winst is meer terug krijgen dan dat het heeft gekost…helder he.

Een auto is bijvoorbeeld GEEN investering….laat je niets wijs maken door de heren autoverkopers…dat hoor ik ze wel eens zeggen en mensen pikken dat….koekkebakkers!… ….een auto wordt minder waard de minuut dat je de garage uitrijdt met het ding!....ja mijn 911 uit 1984 DAT is een investering die gaat alleen maar omhoog in waarde…dat ding is een klassieker..snap je.?..niet lastig he?

 We dwalen af….terug naar ons eerste huisje. We kochten een leuk tussengelegen huisje met kleine tuin en berging in Brunssum voor 94500,= gulden….die 500 wilde ik er wel vanaf pingelen…..helaas die ging en niet vanaf geen gulden meer!….dat was de prijs en take it or leave it…….ok….doe dan maar….grrrr…!

Wij naar de hypotheekverstrekker. Petra werd de hoofdlener en ik werd de meelener...zij had meer inkomen destijds dan ik…ja echt waar…ik moest 8 jaar mee werken om de top van de annuïteitenlening af te betalen..zo ging dat toen…9,3% rente moesten we betalen…..echt waar…in 1991 was dat…een koopje want de rente kwam van 12 en 13% ……en de spaarrente die was toen 8 a 9 % echt waar….geweldig…ik heb de spaarrekeningen nog geopend voor mij en mijn klanten.  Die 9,3% was een rib uit ons lijf maar we hadden een koophuis…en gespaard om de kosten koper zelf te betalen…doet tegenwoordig ook bijna niemand meer….Het was van ons en we konden ermee doen en laten wat we wilde…het zou ons huisje worden….klein maar fijn. Huiseigenaren waren we!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten