Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 juli 2011

lezen, lezen, lezen.....lees je rijk!


In de tijd tussen maart en juli als ik dit schrijf heb ik zo’n 12 boeken gelezen….

”kun jij lezen pap” vroeg mijn zoon aan me toen ik weer eens met mijn neus in een boek zat. “Zo heb ik je nog nooit gezien.” Echt ik las nooit, ja op de pot,  de FHM of de Carros of de Top Gear. En mijn vakliteratuur natuurlijk maar een boek, zonde van mijn tijd vond ik dat.  Nee, dat is nooit aan mij besteed geweest, totdat ik deze boeken wist te vinden en ging lezen. Een wereld ging open en vond het nog leuk ook.

Ik noem je er een paar:


Slimmer werken met het kantoor in je tas. Gerald Essers
Bereik uw eerste miljoen. Bodo Schafer
Arme Pa Rijke Pa. Robert Kyosaki
Don’t worry make money Richard Carlson
Geluk en succes je hebt het zelf in handen. Paul Hanna
Denk groot en word rijk. Napoleon Hill
De basisregels voor rijkdom en succes. Richard Templar
De Vuurloper Emile Ratelband (NLP)
Tjakkaa! Emile Ratelband
De zeven spirituele wetten van succes. Deepak Chopra
Speedwealth. T. Harv Eker
Het miljonairs brein ontrafeld. T Harv Eker


Stuk voor stuk hebben ze betrekking op succes en geld vaak op een NLP manier geschreven (neuro linguïstisch programmeren) een techniek die Antony Robbins in Amerika tot een enorm succes heeft gemaakt en Emile Ratelband in oa Nederland heeft geïntroduceerd halverwege jaren negentig. Een manier van denken of het aanleren ervan om vastgeroeste files weer opnieuw te laden en te mengen met positieve ankers (herkaderen) voorzien van kleur/muziek/geur zodat ze anders, beter worden  en zo moet je ze dan weer opslaan in je geheugen (vaak onderbewust zijn) Klinkt een beetje vaag, maar als je het leest is het erg logisch. Je gaat er beter door functioneren. Op allerlei gebied, relaties, zaken doen, liefde, geluk, geld en meer….leuk leerzaam en zeer waardevolle info.

Ik lees veel overeenkomsten in die boeken. Over doorzetten, zelfvertrouwen, hoe men over geld denkt en hoe men in de praktijk de dingen vaak anders doet dan dat ze ooit geleerd of juist niet geleerd zijn. Daarover later veel meer!


Ik wil je graag een stukje citeren uit een van bovenstaande boeken:

Succes

Wie denkt dat hij verslagen is, is ook verslagen.
Wie denkt dat hij niet durft, durft het ook niet.
Wie wil winnen, maar denkt dat hij niet kan winnen,
Die zal vrijwel zeker ook niet winnen.

Als je denkt dat je zult verliezen, verliest ook.
Velen kunnen het je voordoen en vertellen:
Succes begint met de wil om iets te bereiken,
Het is een kwestie van mentaliteit.

Als je denkt  dat u overtroefd wordt, dan is dat ook zo.
Om te kunnen stijgen, moet je ook in gedachten ver reiken.
Je moet zeker van jezelf, voordat je een prijs kunt winnen.

De strijd wordt niet altijd gewonnen door de sterkste of de snelste.
Vroeg of laat blijkt dat degene die wint degene is die denkt dat hij kan winnen!



Hier kan ik uit ervaring volmondig JA op zeggen. Er zullen nog veel ervaringen door mij worden verteld. Ik zal erover schrijven, spreken in openbaar of op video. Aan den lijve heb ik alleen of samen met Petra thuis of in mijn bedrijf ervaringen ondervonden die ik op dit mooie verhaal zal kunnen herleiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten