Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 juli 2011

ons 3e kindje werd geboren en ons kantoor bloeide op

We zijn er samen goed en sterk uit gekomen. Gelukkig, daar ben ik heel erg dankbaar voor. We kregen het niet voor niets, hard werken en veel praten veel huilen is het beste medicijn gebleken. Achteraf kunnen we dat zeggen, toen zag het er heel anders uit. En tijd heelt vele wonden, littekens blijven maar de pijn wordt minder. Steeds een beetje minder.

In dat halfvrijstaande huis is een jaar later onze dochter geboren, thuis zonder problemen. Wat waren we blij en wederom dankbaar voor dit mooie geschenk, een dochter, ons derde kindje.

Ons bedrijfje liep ook storm. Vanuit de garage uitgegroeid tot een mooi kantoor en in 2000 betrokken we ons eigen kantoorpand in Hoensbroek. Samen met inmiddels 8 man (waaronder ook vrouwen natuurlijk) personeel. Een makelaardij overgenomen uit Kerkrade weer extra personeel erbij. Zo groeide we uit tot een kantoor van formaat, met ook een minder leuke kant.

Ik was meer de Manager Directeur dan de adviseur die ik graag was. Ik kwam graag bij  de mensen langs. Ik zat meer aan de telefoon met advertentie-verkopers dan met mijn klanten. En “”thuis”” zag ik ook weinig, een vreemd gevoel kreeg langzaam de overhand. Als ik om 17.30 thuis kwam van kantoor stond de eerste afspraak vaak om 19.30 klaar en was ik om 22.30 uur, soms nog later thuis en dat 4 dagen in de week. Een 60-70 uur maakte ik wel in die tijd.

Personeel erbij in de buitendienst dan maar, lease autootje hier lease autootje daar. Omzet omhoog kosten omhoog, kosten nog meer omhoog. Omzet moest ook mee omhoog… en als dat niet gaat, moesten de kosten omlaag. En de tijd in de makelaardij begon toen minder en minder te worden. Huizen stonden langer te koop en het duurde dus langer en langer eer wij betaald kregen  van onze klanten. Kosten voor adverteren rezen de pan uit. En daar ging de schoen wringen….

Intussen waren we al weer 7 jaar gelukkig in ons halfvrijstaande huis en waren we klaar voor de grote stap. Een vrijstaand huis We waren 30 en 31 jaar toen we ons huidige huis betrokken!
Het andere huis was nog niet verkocht. Oh dat trekken we wel, dat is zo verkocht. We doen het zelf, met ons eigen bedrijf, geen punt gewoon doen!

Dat heeft meer dan anderhalf jaar geduurd. Dubbele lasten als gevolg. 3 hypotheken hadden we toen, een oude, een overbrugging en de nieuwe. Stress, onzekerheid en angst waren toen af en toe aan de order. Tja ook ik heb dat meegemaakt , als makelaar, gelukkig hadden we goed gespaard en konden we de kar trekken financieel. Zonder dat, adviseer ik je dat noooooit te doen. Eerst verkopen en dan pas kopen luidt nu mijn devies. Tenzij de ruime fondsen tot je beschikking hebt natuurlijk. Dan kun je dit wel zonder al te veel risico’s doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten