Totaal aantal pageviews

maandag 11 juli 2011

Hoe ik Pieter Momsma leerde kennen en T.Harv Eker.

Dat vroeg ik me echt af en vraag ik me nog steeds af.  Het begint langzaam vorm te krijgen in mijn hoofd en mijn gedachten zijn op volle toeren aan het draaien. Als ik dan zie wat onze prinses Maxima doet met microkredieten, prachtig. Zij helpt anderen door haar netwerk te delen met anderen, haar bekende koppie overal te laten zien. En haar opgebouwde kennis te delen. Het mooiste wat er is. En zijzelf mag er natuurlijk ook wezen..;-) laten we eerlijk zijn.

Met deze gedachten keek ik op een goede dag naar P en W….Flauw en Pitteman van de Vara je kent ze wel.

Daar zou aan tafel zitten Pieter Momsma…een fries boertje die met het verkopen van waterfilters miljonair is geworden…hij mocht zijn verhaal doen en vertelde trots dat het hem was gelukt om  T. Harv Eker naar Nederland te halen.  Toen dacht ik nog: “”Who the …. is T Harv Eker????””…nou weet ik dat inmiddels, dat is een multimiljonair die in 2 en een half jaar tijd van 0 tot miljonair is gegroeid. Door zijn fitness zaken imperium deels te verkopen aan een grote jongen in USA..mooi verhaal…en hij heeft een boek geschreven niet zomaar een boek maar een “”Bestseller”” miljoenen van verkocht. En dat boek heb ik natuurlijk gelezen….en met heel veel plezier een feest van herkenning zou ik bijna zeggen. Deze man zou een seminar geven in de RAI…..1 2 en 3 april jl.

Enfin…hij (Pieter die gast bij P en W) doet zijn verhaal en wordt langzaam een beetje in de mailing genomen door de andere gasten. Zo van oh en die meneer gaat je dan vertellen hoe je miljonair gaat worden, een goeroe (guru) of zo….en wat kost dat kaartje dan..poe poe 97,=  euro om binnen te komen  is dat met overnachting en lunch of moeten de boterhammen mee??

Een beetje lullig als je het mij vraagt, genant bijna. Dat voelde ik zo, een man doet zijn verhaal, enthousiaste man, goed verhaal, leuk succesvol bedrijf, geuren en kleuren, positief ingesteld en wordt dan door een stel linkse broeders onderuit geschoffeld….sneu vond ik dat. Ik heb hem diezelfde avond even “”gegoogled”” en heb hem een mail gestuurd.

En dat heb ik gedaan Ik kreeg vrijwel direct een reactie op mijn mail met een antwoord van hemzelf . Pieter de miljonair, hoe leuk is dat? Dit is wat ik terug kreeg als reactie op mijn mail naar hem:


 Hallo Arthur,

Jij bent geweldig! We gaan de wereld in al haar facetten mooier maken.

Kom met zoveel mogelijk mensen naar het Millionaire Mind Intensive in de RAI. Dat is de springplank die ik gecreeerd heb om het diepe in te duiken.

Als je meer vrijkaarten nodig hebt moet je me even mailen. Ik zit de hele week in Hoofddorp op kantoor. Als je zin hebt kom je even langs. Kun je direct helpen met bellen van al onze gasten om ze te zeggen nog iemand extra mee te nemen.

Ik spreek je snel.

Pieter
De Passieboer uit de polder
Onderwerp: boer zoekt mij 2

Goedemorgen Pieter,

Mijn 1ste mail is gelezen heb ik vernomen. Om mijn 2e carriere als “”grip op geld opleider”” goed te kunnen starten zou het niet verkeerd zijn om jou die vrijkaart zo enthousiast mogelijk te ontfutselen.

Bij deze dan……

Met mijn inzet en enthousiasme, ervaring en kennis is een opleider in spe, waar nog veel mensen van kunnen en mogen profiteren, opgestaan. Een aanvulling zou het voor mij zijn om ook nog meer mensen te zien en te horen die hetzelfde doen of zijn geworden wat ik ga doen en graag wil worden. Daarom wil ik er graag bij zijn op 1, 2 of 3 april in de Rai om Harv T te zien en te beleven.

Misschien tref ik jou daar ook en kunnen we van gedachten wisselen over een eventuele samenwerking. Om Nederland meer grip op geld te laten krijgen en er slimmer mee om te laten gaan.

Het is toch van de zotte dat de gemiddelde MBO student  nu al ruim 2000 schuld heeft en dat de gemiddelde HBO student erg weinig kennis heeft van financiele zaken in het algemeen. Ze beginnen met een achterstand          0-1

Om af te sluiten een prachtig betoog van Ford.

 

Enthousiasme


Met enthousiasme kan iedereen alles.

Enthousiasme is de gist die je verwachtingen tot in de hemel doet groeien.

Enthousiasme is die glinstering in je ogen, die draai in je benen, die greep van je hand, die onweerstaanbare wilskracht en energie om je ideeën te verwezenlijken.

Enthousiastelingen zijn vechters. Zij stralen kracht uit. Ze zijn blijvers.

Enthousiasme is de basis van alle vooruitgang.

Geestdrift gaat samen met prestaties.

Zielloosheid is een ander woord voor excuses verzinnen.

Henry Ford

Zo is het een beetje begonnen. Mijn gedachten, mijn gevoel  en de actie die daarop volgde was: dat ik 3 dagen lang van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat aandacht heb gehad voor deze man T.Harv Eker en zijn team.Alles wat hij zei en deed en liet zien, ongelofelijk, dat wil ik ook! Alles viel op zijn plaats dit is het zo moet het en dat ga ik doen maar hoe dan?? Er mochten 28 mensen naar zijn trainingscamp in London. Ik ben op zijn uitnodiging ingegaan om 6 dagen te komen trainen in augustus 2011 te London at the Riverbank Hotel, poepie sjiek natuurlijk en keihard aan de slag. Ik boeken naar London, hotel vliegreis the Works. En dan DE training krijgen van hem….triple yes…doet u mij maar zo’n training…RESULTAAT….Dat ik nu weet wat ik moet doen met mijn kennis en ervaring. Het krijgt steeds meer vorm en inhoud. De reis alleen al is super te noemen, wil ik zwijgen van mijn einddoel!

Wat ik tijdens dat 3 daagse seminar geleerd heb??? Geweldig, een feest van herkenning  gezien mijn achtergrond en huidige onderneming wist ik al veel, deed al een hoop wat hij zei dat je moest doen om goed met geld om te gaan en in het proces goed rijk te worden, ai schep ik nu op? Zonder dollen, ik/we ben/zijn al een tijdje bezig moet je weten en kunnen terug kijken op een succesvol ondernemerleven met vallen en opstaan opgebouwd en uitgebreid. Met lief en leed, pieken en dalen…….miljonair???...nog net niet….in de Gulden tijd ja…en als ik in Amerika zou wonen bijna…..Mijn streven is om binnen een aantal jaar financieel onafhankelijk te zijn, financieel vrij, daar wil ik naartoe. Om dan te doen wat ik wil doen zonder afhankelijk te moeten zijn van geld in het algemeen.

Maar toch wel veel geleerd, gegroeid, andere inzichten gekregen. Jazeker wat een energie komt daar vrij zeg ik je, NIET NORMAAL meer. Als ik er weer aan terugdenk word ik weer enthousiast, heerlijk gewoon. Wat hij doet en zegt op dat podium je gelooft ieder woord en ik heb de nodige scepsis moet je weten, zeker als het om financiele mensen gaat, vakgenoten. Dit was mijn ding dit wil ik ook doen, niet over de gehele wereld camps en trainingen maar zo  gewoon hier in ons koue kikkerlandje, Belgie, Duitsland, Luxemburg ook prima. Groot denken toch??;-)  Zou niet de eerste zijn die het zo heeft gedaan en er zeer succesvol mee is geworden. Groepen mensen toespreken en daarmee hun “”mindset t.o.v. geld”” veranderen.  Ze echt iets leren waar men de rest van het leven iets aan heeft. Ze gek maken van enthousiasme, leuk, energie, persoonlijke groei. Verander je vast geroeste gewoontes en denkpatronen over geld, herkader ze en plaats nieuwe gedragingen en acties en gewoontes ervoor terug. Dan zal het beter gaan op heel veel vlakken. Niet allen op geld natuurlijk. 

Jij kunt het ook, doe het gewoon!

Het is geen hogere wiskunde. Kennis is macht zeggen ze maar dat is niet geheel waar: Goed toegepaste kennis is veel machtiger!
Denk daar maar eens over na.

 “”How you do anything is how you do everything””  (T Harv Eker).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten