Totaal aantal pageviews

zondag 3 juli 2011

gekocht...gewoond ...mooi gemaakt....en BAM verkopen die handel....

Ik ga verder met mijn verhaal…..

…..Vrienden van ons gingen op stap. Ze droegen merkkleding en gingen uit eten. Ze woonden samen in een huur huis of flat. Wij zaten op rotanmeubeltjes, 2e hands gekocht en witgeverfd met zelfgemaakte kussens erin.Voor zolang, want we waren aan het sparen voor mooie nieuwe meubels. Hoogglans zwart met marmer en Italiaanse coole look. Leren bank en alles moest bij elkaar passen. We hadden het in ons hoofd gezet ons doel was bepaald en we gingen ervoor. En weet je wat, het kwam er, alles. Hoogglans zwart Italiaans marmer tafel 6 stoelen, sjiek de friemel. Groot dressoir met spiegel, boxen van 900 gulden per stuk, goeie geluidsinstallatie van een top merk. Neem nooit genoegen met minder!Spaar gewoon wat langer.

En de tuin, de kozijnen, de rolluiken, alles om het huisje mooier te maken. Om lekker te wonen en voor de verkoop later. Beiden hadden we werk, ik in Heerlen als bedrijfsleider bij een groot herenconfectiebedrijf Nee niet met een C en een A…;-) En Petra in Geleen bij DSM als directiesecretaresse. Ze begon daar op de de typ-kamer als uitzendkracht. Ik ging op de brommer iedere dag op en neer en Petra mocht de auto van haar moeder gebruiken. We woonden samen. Nog geen 2,5 jaar later. Wilde iemand ons huisje wel kopen. Okee. ….60.000 gulden winst….in 2,5 jaar tijd…Boem Pats…Kassa!

En nou??....Wij zoeken naar een ander huis misschien een half vrijstaand huis Ja als dat eens zou kunnen .Ons doel was gezet vastomlijnd. We hadden het geld van de overwinst en we werkten allebei dus opzoek naar ons nieuwe huis. Niet lang daarna vonden een geschikte woning, in een sjiekere buurt van Brunssum.

2 onder een kap met een garage en lange oprit voor wel 3 auto’s. En tuin, jazeker, voor en achter.En kindvriendelijk in een woonerf gelegen. Prachtig, Petra zei toen we het gekocht hadden en een dikke hypotheek “”rijker””  waren “”dit geld krijgen we er noooit meer voor terug de komende jaren”” Had ze ongelijk?? Dat heeft ze bijna nooit maar deze keer wel, zou later blijken. Eerst deze woning mooi maken, naar onze zin.Dakkapel erop. Tuin zelf maken. Ik had in het eerste huis de doe-het-zelf- genen aangesproken. Geloof me, ik kon niks echt niet. Ja, aan een fiets sleutelen maar daar bleef het dan ook bij.Hier heb ik geprobeerd, gekeken, opnieuw gedaan, geluisterd naar mijn vrouw nog een keer luisteren. Ja,  die kan er wat van Ook van zien.Van haar vader, die kon alles en maakte alles zelf helaas heeft hij ons nooit kunnen helpen hij is veel te vroeg gestorven. Maar ik had de handige handjes en zij had de visie en speelde voor opzichter.En wat voor een...;-) Samen deden we alles Vloeren leggen, tegelen, verven, terras aanleggen, vijver maken, gipsen, deuren en muurtjes verplaatsen Noem maar op.

In 1994 zijn we getrouwd. Met koets en paard en een dikke vette creme kleurige Roll uit 1953 Jurk gemaakt met de hand door haar moeder.Een plaatje echt prachtig en ik in donkerblauw kostuum. Compleet met een lange jas en bijpassend gilet. Dat was sjiek toen en zo'n sjaalbefje ding. Ben de naam kwijt. Zonder hoed dat wel!

Ook daarvoor hadden we gespaard.Want dat kost een paar centen.Trouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten